Συμμόρφωση με το δίκαιο του ανταγωνισμού
Ένας από τους βασικούς άξονες λειτουργίας της εταιρείας μας είναι και η απόλυτη συμμόρφωση με τους κανόνες του Δικαίου του Ελεύθερου Ανταγωνισμού, γεγονός που συνάδει με την αδιαπραγμάτευτη δέσμευσή μας στις αρχές της διαφάνειας και του σεβασμού στους κανονισμούς και το ισχύον Ευρωπαϊκό και Εθνικό νομοθετικό και ρυθμιστικό πλαίσιο.Προς τον σκοπό αυτό, η Διοίκηση της εταιρείας υιοθέτησε από τον Δεκέμβριο 2012 τον Κώδικα Συμμόρφωσης με το Δίκαιο του Ανταγωνισμού, ο οποίος θέτει το πλαίσιο για τη διασφάλιση της συμμόρφωσης όλων των εργαζομένων με την ισχύουσα νομοθεσία του ελεύθερου ανταγωνισμού. Περαιτέρω, σύμφωνα με τις επιμέρους προβλέψεις του εν λόγω Κώδικα, ανατέθηκαν καθήκοντα Υπεύθυνου Εταιρικής Συμμόρφωσης με το Δίκαιο του Ανταγωνισμού και δημιουργήθηκε εμπιστευτική γραμμή επικοινωνίας επί θεμάτων που άπτονται του Δικαίου του Ανταγωνισμού, μέσω της οποίας παρέχεται δυνατότητα σε όλους τους εργαζόμενους για τυχόν αναφορά σχετικού ζητήματος στον Υπεύθυνο Συμμόρφωσης με όρους πλήρους εμπιστευτικότητας.
Τήρηση της ισχύουσας νομοθεσίας
Οι εργασιακές σχέσεις μεταξύ της εταιρείας και των εργαζομένων διαπνέονται από αξιοκρατία και διαφάνεια. Οι βασικές αρχές και οι κανόνες που ρυθμίζουν τις υποχρεώσεις των εργαζομένων καθορίζονται στον Εσωτερικό Κανονισμό Εργασίας. Μεταξύ άλλων οι εργαζόμενοι υποχρεούνται να τηρούν τους όρους της επαγγελματικής δεοντολογίας και να τηρούν όλους τους νόμους συμπεριλαμβανομένων των νόμων περί διαφθοράς, να είναι ειλικρινείς προς τις λογιστικές αρχές και ελέγχους και να μην αποκρύπτουν στοιχεία από εσωτερικούς και εξωτερικούς ελεγκτές. (άρθρο 3 ΕΚ)
Κανόνες συναλλαγής με τους πελάτες
Προσωπικό που συναλλάσσεται με τρίτους (πελάτες, εργολάβους, προμηθευτές κλπ) οφείλει να αρνείται κατηγορηματικά δώρα, αμοιβές, υποσχέσεις ή άλλα ωφελήματα. Σε αντίθετη περίπτωση η αποδοχή δώρων, αμοιβών κλπ πλεονεκτημάτων από συναλλασσόμενους με την Εταιρεία ορίζεται ως πειθαρχικό παράπτωμα. (άρθρα 26 & 29 ΕΚ)
Κώδικας Επαγγελματικής Δεοντολογίας και Ηθικής
Στην επιχείρηση έχει θεσπιστεί Κώδικας Επαγγελματικής Δεοντολογίας και Ηθικής, ο οποίος έχει επικοινωνηθεί και αναλυθεί με στοχευμένο εργαστήριο, στο οποίο συμμετείχαν όλοι οι εργαζόμενοι και συνεργάτες της Εταιρίας. Η Επιτροπή Εταιρικής Δεοντολογίας λειτουργεί σε τακτική βάση, με μέριμνα την τήρηση και την σωστή εφαρμογή των άρθρων του Κώδικα.
Υποχρεώσεις αντισυμβαλλόμενων με την ΔΕΠΑ
Στις συμβάσεις που υπογράφει η ΔΕΠΑ με τρίτους για την παροχή οποιονδήποτε υπηρεσιών (μελέτες, συμβάσεις παροχής υπηρεσιών, κλπ) υπάρχει ειδικό άρθρο για την υποχρέωσή τους να τηρούν την ισχύουσα νομοθεσία και ρυθμιστικό πλαίσιο (Ευρωπαϊκή / Ελληνική). Επιπλέον, οι βασικοί προμηθευτές φυσικού αερίου της ΔΕΠΑ έχουν δημοσιευμένους Code of Corporate Ethics/Code of Conducts.
Η Διεύθυνση Εσωτερικού Ελέγχου της ΔΕΠΑ λειτουργεί ως ανεξάρτητη, αντικειμενική, διασφαλιστική και συμβουλευτική δραστηριότητα, σχεδιασμένη να προσθέτει αξία και να βελτιώνει τις λειτουργίες της Εταιρείας. Επιπλέον, συμβάλλει στην επίτευξη των αντικειμενικών στόχων της ΔΕΠΑ υιοθετώντας μία συστηματική, επαγγελματική προσέγγιση στην αξιολόγηση και βελτίωση της αποτελεσματικότητας των διαδικασιών διαχείρισης κινδύνων, των συστημάτων εσωτερικού ελέγχου και εταιρικής διακυβέρνησης.
Ο αντικειμενικός σκοπός της Διεύθυνσης Εσωτερικού Ελέγχου είναι η παροχή εξειδικευμένου και υψηλού επιπέδου υπηρεσιών προς τη διοίκηση μέσω της αξιολόγησης της επάρκειας και της αποτελεσματικότητας των μηχανισμών ελέγχου του οργανισμού καθώς και η παροχή βελτιωτικών προτάσεων αναφορικά με τους ισχύοντες μηχανισμούς ελέγχου.< Προκειμένου να διασφαλίζεται η διαφάνεια, η ποιότητα και η αποτελεσματικότητα των εργασιών της, η Διεύθυνση Εσωτερικού Ελέγχου έχει θεσπίσει τα ακόλουθα:
- Καταστατικό Εσωτερικού Ελέγχου
- Κώδικα Επαγγελματικής Δεοντολογίας και Ηθικής
- Εγχειρίδιο Διαδικασιών Εσωτερικού Ελέγχου
Παράλληλα η Διεύθυνση Εσωτερικού Ελέγχου αναφέρεται σε Επιτροπή Ελέγχου η οποία αποφασίσθηκε από το Διοικητικό Συμβούλιο της Εταιρίας, ενώ απαρτίζεται από μέλη του Δ.Σ.